Emociniui ugdymui jau penkeri

  • Paskelbė : Vitės Progimnazija
  • Paskelbta: 2023-05-12
  • Kategorija: Didžiuojamės

Mūsų progimnazija džiaugiasi ir gali didžiuotis tuo, kad jau penkti metai mokykloje yra vykdoma emocinio ugdymo programa!

 Vitės bendruomenei rūpi ne tik mokinių pasiekimai, bet ir kokios emocijos, jausmai ir mintys gyvena mokinukų širdyse bei mintyse. Dažnai diskutuojant su vaikais, emocijas lyginame su orais: yra emocijos, kurios mums primena saulėtas dienas, šios dienos būna užpildytos ramybe, šiluma bei džiugesiu, o lietus ir saulę slepiantys debesys mums primena jausmus, kurie kelia liūdesį, baimę bei kitus jausmus. Augdami ir mokydamiesi kartu su vaikais, bandome suprasti tai, kad gyvenime neišvengsime nei saulėtų, nei debesuotų dienų. Todėl svarbu, kad vaikai gebėtų pažinti ir įvardinti ne tik savo ir kitų jausmus, bet atrastų ir tinkamus būdus, kurie padėtų jiems sėkmingai įveikti, išbūti įvairias emocijas.

Šią savaitę 1 - 8 klasių mokiniai pasinėrė į savęs ir kitų pažinimo kelionę. Mažieji mūsų mokyklos benduomenės nariai, kartu su emocinio ugdymo, teatro mokytojomis Jolita S.L. ir Justina K., susipažino su nauju klasės draugu Gubertu. Gubertas - tai iš popieriaus pagamintas naujasis vaikų draugas! Nors gerai pagalvojus neaišku ar tokį berniuką galima vadinti draugu... Pradžioje jis buvo labai nedrąsus ir kuklus mokinys, kuris vieną momentą ėmė ir pasakė negražų, įžeidžiantį dalyką kiekvienam savo klasės draugui. Kiekvienas vaikas turėjo galimybę pasikalbėti su Gubertu ir jam pasakyti, ko jis negali daryti, pasidalinti patarimais ir palinkėjimais su juo. Pamokos metu nuskambėjo daug gražių minčių ("kažkur save pametei, atrask save iš naujo!").  Vaikų išsakytos mintys dar ilgai išliks mokytojų širdyse, mokytojos džiaugiasi, kad vaikai darosi vis sąmoningesni ir kiek daug jie išmano ir žino, kiek emocijų jie jau žino ir geba atpažinti.

Vyresnių klasių mokiniai, padedami socialinės pedagogės Irmos Andrijaitienės, bandė į savo baimes pažvelgti kitu kampu... Mokiniai įvardino ir aptarė savo didžiausias baimes, prisiminė ir įtvirtino tokias sąvokas kaip baimė, nerimas, stresas, fobija. Vizualizavo savo baimes ir pavertė jas į augalus. Grupėse sukūrė savo baimių sodus: dalinosi, kokias baimes jie turi, kokia šių baimių kilmė, kokį augalą simbolizuoja jų baimė, koks yra šis augalas, kokioje aplinkoje jis auga, kas jį prižiūri ir kokia aplinka supa šį augalą. Buvo smagu išgirsti nuoširdžias mokinių diskusijas, padrąsinimus ir patarimus, kurie buvo skirti padėti savo komandos nariui įveikti, tai kas gąsdina ar kelia kitas įvairias emocijas.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos