Nuorodos
https://www.facebook.com/Museumholics/
https://twinspace.etwinning.net/78007/home
Erasmus + projekto „MUSEUMHOLICS“ partnerių susitikimas Ispanijoje
2020 03 08-13
„Metodai, ugdantys šiuolaikinio jaunimo kultūrines kompetencijas muziejaus erdvėse“
Ar kada susimąstėme, kiek daug netektume, jei mūsų pasaulyje neliktų muziejų. Neliktų praeities, sukauptų kolekcijų, įdomių pomėgių įprasminimo. Paklausus šio klausimo mokinių, deja, daugelis išgirstume atsakymą: „nežinau“, „man tai neturi reikšmės“ , „neįdomu“, „nuobodu“ ir t.t. Kyla klausimas, kodėl jaunam žmogui nepatinka lankytis muziejuose, kodėl ši veikla jiems nepatraukli, ar iš vis reali sąjunga tarp muziejaus ir šiuolaikinio jaunimo kultūrinio ugdymo?
Viena parodų kuratorė palygino muziejaus evoliuciją su vinilo plokštelės raida iki aukštų technologijų įrenginių. To įrodymas – puikiai veikianti nuotolinio muziejų lankymo sistema įvairiose socialinėse medijose. Šiuolaikinis jaunimas, kitaip vadinamas skaitmenine karta, tokiomis interaktyviomis komunikacijos priemonėmis gali puikiai naudotis. Bet ar tai tik vienintelis sąlyčio taškas, muziejaus šiuolaikiškumo ir patrauklumo jaunam lankytojui įrodymas?
Bendrumo taškų, jaunimą skatinančių būdų bei metodų domėtis kita kultūra, jos tradicijomis, vertybėmis, kovo mėnesį išvykome ieškoti į Ispaniją, dalyvaujant tarptautiniame Erasmus+ projekte „Museumholics“. Klaipėdos Vitės progimnazijos mokiniai su mokytojomis parvežė draugams bei kolegoms naudingos patirties bei konkrečių pavyzdžių, jog muziejų erdvės gali būti įvairios, patrauklios bei naudingos asmeniniam tobulėjimui, vidinei kultūrai, puoselėjant pagarbą kultūrų įvairovei, istorijos ir meno žinių, susijusių su Europos kultūros paveldu, komunikacijos užsienio kalba lavinimui, tarpdalykinei integracijai.
Vienas svarbiausių jauno žmogaus ugdymo aspektų yra tas, kad jis mokymo procese negali būti pasyvus stebėtojas ar klausytojas. Nebegalima vykdyti tradicinio muziejaus komunikavimo, kai informacija pateikiama, o lankytojas ją pasyviai priima. Inovatyvus muziejus turi tapti ta vieta, kur būtų galima identifikuoti problemas, jis privalo padėti jaunam žmogui iškelti klausimus, parodyti galimas alternatyvas, suteikti daugiau informacijos ir leisti pačiam priimti sprendimus. Šį aspektą galima įgyvendinti paprastu metodu, kurį visi projekto dalyviai (Italijos, Rumunijos, Turkijos, Lenkijos, Ispanijos ir Lietuvos) išbandė nuostabiame Granados Alhambra, maurų valdovų rūmų ansamblyje bei Purullenos miestelio etnografiniame muziejuje Cueva La Inmaculada. Kiekvienas mokinys į minėtus muziejus įėjo turėdamas pakankamai informacijos apie objektus ir gavęs individualią užduotį (pvz. atrasti konkrečią vietą ar objektus su išskirta ornamentika, kurią būtina užfiksuoti skaitmeninėje erdvėje; išsiaiškinti senųjų Purullenos gyventojų gyvenimo ypatumus olose ir pasirinkimo priežastis tokį gyvenimo būdą gyventi XXI amžiuje). Kad mokiniui veikla būtų įdomi ir patraukli, jis turi būti sudomintas pamatyti realybėje tikrą objektą, jiems taip gerai pažįstamą iš skaitmeninių vaizdų pasaulio. Privaloma sąlyga- rezultato aptarimas, analizė, sėkmių bei nesėkmių pasidalijimas, refleksija. Galima drąsiai tvirtinti, kad pastarųjų muziejų edukaciniai užsiėmimai tikrai nebuvo pasyvus stebėjimas, mokiniai labai aktyviai dalyvavo jiems skirtose veiklose, o susisteminti jų užduočių atsakymai nustebino savo gausumu bei rezultatyvumu. Pastebėtina, kad šios patyriminės veiklos metu mokiniai ugdė ne tik įvairias kompetencijas, bet ir patyrė edukacijos veiklose tarpdalykinę integraciją (informacija betarpiškai susijusi su tokiomis disciplinomis kaip menas, dailė, istorija, geografija, geologija, matematika, politologija, etnologija ir kt.).
Kitas metodas, ugdantis jaunimo kultūrinį kūrybiškumą, tapatybės formavimo ir stiprinimo procesus, itin sužavėjęs visus projekto dalyvius – tai Purullena IES Ribera del Fardes mokyklos mokinių sukurtas gyvasis ispanų baroko tapytojo Diego Velaskeso paveikslas „Freilinos“. Kurdami gyvąjį muziejaus eksponatą, mokiniai susipažino su dailininko darbais, to laikmečio istoriniu etapu, karališkos šeimos gyvenimo būdu. Meno išraiškos priemonės (apranga, to laikmečio aukštuomenės elgsena ir kt.), išgyventos bei išjaustos per asmeninę patirtį, neabejotinai sukūrė itin paveikų įspūdį, kurį vėliau mokiniai atkūrė kūrybiniame karpinių koliaže savo komandose.
Norint ugdyti mokinių kultūrines bei socialines kompetencijas, būtina atsižvelgti į konkrečios kartos aspektus. Šiuolaikiniam jaunuoliui reikalinga aktyvi, nuolat besikeičianti bei papildyta atraktyviomis ugdymo priemonėmis atmosfera. Tikriausiai daugiausiai teigiamų emocijų suteikė aktyvus metodas, susijęs su skaitmeninėmis technologijomis, integruojant varžybų elementą. Pirmoji metodo dalis įgyvendinta pasitelkiant internetinį viktorinų įrankį „Kahoot“, kuriame mokiniai ieškojo teisingų atsakymų į klausimus apie projekte dalyvaujančias šalis, jų kultūrą, meną, žmones, istoriją. Šioje veikloje puikiai pasirodė mokinė Chimenė iš Lietuvos. Antroji metodo dalis tęsėsi Purullena miestelyje. Mokiniai pagal žemėlapyje nurodytus punktus turėjo atpažinti ir nustatyti įvairių pasaulio muziejų rastas nuotraukas. Įveikus orientacinę rungtį dalyviai turėjo grįžti į mokyklą bei pateikti komisijai atsakymus. Projekte dalyvavusių mokinių teigimu, šis metodas jiems buvo patraukliausias bei įdomiausias.
Lietuvos tarptautinio Erasmus+ projekto „Museumholics“ komanda tiki, kad muziejai niekuomet nepasens ir neišnyks, jei tik mes mokėsime ir sugebėsime kartu atrasti ryšį: muziejai su lankytoju, mokytojai su mokiniu, visi kartu tarpusavyje tapdami aktyviais kultūrinio gyvenimo pokyčių nariais. Džiaugiamės dalyvavę projekte, įgiję naujų patirčių, praturtėję edukaciniais metodais, ugdančiais multikultūrines jaunimo kompetencijas.
Lina Dūdienė
Invalid Displayed Gallery
__________________________________________________________________________________________________________________________________
Erasmus + projekto „MUSEUMHOLICS“ partnerių susitikimas Lenkijoje
2019-03-31, A.Narbutė
Kiek apie kitų šalių kultūrą, istoriją, ar jų gyvenimo būdą sužinome pamokose, o kiek sužinome apsilankę tose šalyse? Kiek pamatome ir išgirstame sekdami paskui gidą turistinėje kelionėje, o kiek – apsigyvenę kitos kultūros šeimoje, vakarieniaudami prie bendro vakarienės stalo ar vakarodami prie stalo žaidimų lentos? Kad ir kaip norėtųsi, tačiau pamokose nesužinosi to, ką gali sužinoti būdamas tos kultūros aplinkoje.
Klaipėdos Vitės progimnazija šiais mokslo metais dalyvauja tarptautiniame Erasmus+ projekte „Museumholiks“. Projekto svarbiausios sritys: pagarba kultūrų įvairovei, istorijos ir meno žinių, susijusių su Europos kultūros paveldu, komunikacijos užsienio kalba lavinimas, tarpdalykinė integracija. Projekte dalyvauja partneriai iš Turkijos, Ispanijos, Italijos, Rumunijos, Lenkijos ir Lietuvos mokyklų. Pirmasis partnerių susitikimas vyko Rumunijoje, Sibiu mieste. Antrojo susitikimo metu projekto dalyviai turėjo galimybę geriau pažinti Lietuvos krašto kultūrą, tradicijas, istoriją, lankantis muziejuose, gyvenant lietuvių šeimose. Štai ir atejo metas trečiajam Erasmus+ projekto „Museumholiks“ partnerių susitikimui.
Kovo 11d. Klaipėdos Vitės progimnazijos tarptautinio Erasmus+ projekto „Museumholics“ komanda, kurią sudarė 4 mokiniai ir 2 mokytojos iškeliavo į Rudki – kaimelį esantį vakarų centrinėje Lenkijoje. Pažintis su Lenkijos kultūra bei istorija prasidėjo dar nepasiekus Rudki. Projekto komandos susitiko Varšuvoje. Nuo pat ankstyvo ryto mokytojai ir mokiniai pradėjo pažintinį turą drauge su gidu. Pirmasis punktas - didžiausias Varšuvos parkas Lazienki. Lazienki parkas užbūrė savo unikalumu ne tik mokytojus, bet ir moksleivius. Nuostabi aplinka, skulptūros, grojantys suoliukai, architektūra... Tačiau patį didžiausią įspūdį paliko nuostabieji Lazienki rūmai bei juos supanti gyvūnija.
Toliau pažintis tęsėsi Varšuvos senamiestyje, kuris buvo nemažiau spalvingas tiek architektūra, tiek savo istorija. Nuvykę į Lenkijos žydų istorijos muziejus POLIN, komandų nariai iš arčiau pažino ne tik kultūrą ar istoriją, bet ir gyvenimą, apie kokį dabartinės kartos net negali įsivaizduoti.
Po susitikimo Rudki bendruomenės centre kovo 12 d., kur komandos pristatė savo šalis, tęsėme pažintį su Lenkijos šalies gamta Nova Slupija Šv. Kryžiaus venuolyne, esančiame kalnuose, miško draustinio gilumoje. Svečiai buvo sužavėti pažintimi su krašto gyvunyja - nuo dinozaurų laikų iki šiandien draustinyje gyvenančių gyvūnų. Užimtumas, bei veiklų gausa tikrai neleido komandoms nuobožiauti. Mokiniai po apsilnakymų muziejuose rengė pristatymus, pasidalindami vieni su kitai tuo ką sužinojo, kas labiausiai patiko. Taip pat mokykloje vyko kūrybinės dirbtuvės, kuriose mokiniai drauge su moterų grupe „Chelmowianki“, kūrė šventines dekoracijas, puokštes, pažino tradicinius šokius. Lankėmės Kielce miete esančiame muziejuje-švietimo parke „Geopark“. Kuris patraukė įdomia edukacine veikla, pasakojimu apie Lenkijos šalies žemėse slypinčius turtus, bei jų apdorojimo galimybėmis. Krokuvoje aplankėme Šv. Marijos baziliką, Karališkąją Vavelio pilį, legendinį drakoną, pagrindinę aikštę ir Krokuvos miesto istorijos muziejų.
Savaitė įtempto, bet smagaus darbo neprailgo. Pakeliui namo diskutavome, pasidalinome ką sužinojome, pamatėme ir ko galime pasimokyti. Kultūriniai skirtumai nėra pribloškiantys, tačiau kai kas privertė susimąstyti apie meilę savo kraštui ir pagarbą šalia esančiam. Sekantis susitikimas projekto dalyvių laukia rudenį Turkijoje.
Akimirkos:
Klaipėdos Vitės progimnazijoje pradedamas naujas 2018-2020 metų tarptautinis Erasmus+ projektas “MUSEUMHOLICS”. Projekto iniciatyvą paskatino 2018-ieji- Europos kultūros paveldo metai. Projekto prioritetinės sritys: pagarba kultūrų įvairovei; istorinių ir meninių žinių, susijusių su Europos kultūros paveldu, gilinimas; užsienio kalbų ir informacinių technologijų įgūdžių tobulinimas; tardalykinė integracija. Projekte dalyvauja partneriai iš Lietuvos, Turkijos, Ispanijos, Italijos, Rumunijos bei Lenkijos mokyklų.
Mokykloje vykusį projekto logotipo konkursą laimėjo 6 a klasės mokinė Gertrūda Mataitė:
Akimirkos:
Šių metų lapkričio 20-23 dienomis pirmasis tarptautinio Erasmus + projekto “Museumholics” susitikimas įvyko Rumunijoje, Sibiu mieste. Susitikimo metu buvo aptarti projekto tikslai, uždaviniai, numatytos užduotys artėjančiam susitikimui Klaipėdoje, kuris vyks kitų metų sausio 28- vasario 1 dienomis. Buvo surengtas visų projekte dalyvaujančių šalių logotipo konkursas, kurį laimėjo ispanų komanda.
Kadangi šis projektas skirtas kultūros paveldui puoselėti, Sibiu aplankėme istorijos, gamtos istorijos, farmacijos, etnografijos, nacionalinį Brukentalio muziejus.
Akimirkos:
Muziejai kalba garsiau nei žodžiai...
Š. m. sausio 4 d. 5-8 klasių mokiniai susipažino su penkiais Lietuvos muziejais - mokykloje vyko virtualių muziejų apžvalga- pristatymas „Muziejai kalba garsiau nei žodžiai“. Mokiniai „aplankė“ Palangos Gintaro muziejų, Valdovų rūmus, Energetikos ir technikos muziejų Vilniuje bei Rokiškio muziejų. Labiausiai visus sudomino Videniškių vienuolynas Molėtuose. Atlikę informacijos paieškos bei kūrybines užduotis, kiekviena grupė pristatė savo darbą, rekomenduodama ir kviesdama apsilankyti jų muziejuje.
Atnaujinta: 2024-01-25