Harmonija su savimi ir supančiu pasauliu
Klaipėdos Vitės progimnazija mokslo metus baigė projektu „Together, in Harmony!“(Nr. 2022-1-RO01-KA220-SCH-000085644), kuriame dalyvavo Italijos, Ispanijos, Rumunijos, Turkijos mokyklų atstovai. Susitikimą pradėjome koncertu, į kurio bendras veiklas, dainas, žaidimus įtraukėme visus dalyvius.
Projekto pavadinimas „Together, in Harmony!“ („Kartu, harmonijoje“) atspinti projekto tikslus, todėl susitikimo metu vykdomomis veiklomis siekėme parodyti kūno, proto, teigiamų emocijų ir minčių harmoniją.
Mokiniai, dirbdami grupėse, kūrė plakatus su patarimais apie sveiką gyvenimo būdą, kūrybiškai juos pristatė. Mokytojai dalijosi savo mokyklų patirtimi įgyvendinant sveikos gyvensenos programas.
Neveltui mokiniai, teikdami patarimus, sakė, kad labai svarbu būti gryname ore, kad išlaisvintume mintis. Todėl per penkias susitikimo dienas supažindinome svečius su Klaipėdos senamiesčiu, mažąja architektūra, aplankėme Juodkrantę, Nidą, pabuvojome Ventės rage, Palangos pajūryje, Gintaro muziejuje, dalyvavome edukaciniame užsiėmime Pilies muziejuje. Išskirtinės emocijos lydėjo visus stebint delfinų ir jūrų liūtų pasirodymą.
Kadangi fizinė veikla ne mažiau svarbi nei sveika mityba, grynas oras ir gera emocinė būklė, organizavome fizines veiklas mokiniams ir mokytojams, t. y. kūno kultūros ir šokių pamokas. Neatsirado nė vieno, kuris atsisakytų dalyvauti šiose pamokose. Nustebino tai, kad tik Lietuvos mokyklose vaikai turi privalomas šokių pamokas. Svečiai minėjo, dėsiantys pastangas, kad ir jų mokyklose atsirastų šis mokomasis dalykas.
Tačiau didžiausią įspūdį paliko kaniterapijos užsiėmimas su mokyklos psichologe ir jos augintiniu. Kiekvienas galėjo susipažinti su šuniuku, jį paglostyti, nusifotografuoti. Užsiėmimo dalyviai dalijosi mintimis apie gyvūnų terapiją jų šalyse, šios terapijos naudą bei galimybes ja pasinaudoti.
Apibendrinant bei reflektuojant, nusprendėme, kad susitikimo veiklos padėjo siekti harmonijos su savimi ir supančia aplinka, gerinti fizinį ir protinį suderinamumą.
Kas nespėjo to padaryti dabar, galės tęsti harmonijos paieškas ateityje, nes rudenį laukia nauji susitikimai, veiklos, atradimai.
Projekto koordinatorė, vokiečių kalbos mokytoja Lina Bružienė
Klaipėdos Vitės progimnazijos bendruomenės veiklos "Erasmus+" projekto susitikime Ispanijoje.
Projektas, padedantis ugdyti emocijų dermę ir sąmoningumą
Pasauliui nenumaldomai vystantis spartėjančiu ritmu, dažnas iš mūsų jaučia kasdienį nerimą dėl neatliktų darbų, neranda laiko savo pomėgiams. Kaip išmokti gyventi pusiausvyroje su mus supančiu pasauliu? Erasmus + projektai yra puiki galimybė mokykloms įgyvendinti inovatyvias idėjas ir metodikas, kurios padeda mokiniams tobulėti ne tik akademiniame, bet ir asmeniniame gyvenime. „Together, in Harmony“ (2022-1-RO01-KA220-SCH-000085644) yra harmoningas asmenybes ugdantis projektas, skirtas emocijų suvokimui ir sąmoningumui skatinti. Šiuo projektu siekiama padėti mokiniams geriau suprasti ir gerbti kitų šalių kultūrą bei papročius, tapti aktyviais šiuolaikinės visuomenės nariais.
Šių metų kovo 4-8 dienomis Yalovos Kardelen Ortaokulu mokykloje (Turkija) susitiko mokiniai ir mokytojai iš įvairių Europos šalių - Lietuvos, Rumunijos, Ispanijos ir Italijos. Klaipėdos Vitės progimnazijai atstovavo keturi 6-ų klasių mokiniai bei dvi anglų ir vokiečių kalbų mokytojos. Geranoriška aplinka suteikė puikią galimybę dalintis patirtimi, mokytis vieniems iš kitų vykdant patrauklias projektines veiklas.
Didžiulį įspūdį paliko apsilankymas Stambule – buvusioje Osmanų ir Bizantijos imperijų sostinėje, mieste, besidriekiančiame per du žemynus. Topkapi sultonų rūmai ir Žydroji mečetė – puikūs musulmoniškosios architektūros pavyzdžiai; Archeologijos muziejuje susipažinome su graikų, romėnų ir turkų kultūriniu palikimu.
Viena iš patyriminių veiklų buvo apsilankymas popieriaus muziejuje, kuriame stebėjome senovinį popieriaus gamybos procesą ir netgi patys išbandėme šią netradicinę veiklą. Užsiėmimas popieriaus laboratorijoje buvo puiki proga eksperimentuoti su šia medžiaga.
Pabuvojome ir keramikos dirbtuvėse, kuriose mokėmės gaminti nesudėtingus dirbinius. Dirbdami su moliu, plastiška medžiaga, mokiniai atsipalaidavo, leido pasireikšti savo kūrybingumui, kūrė bendrus darbelius.
Viena iš įsimenančių patirčių buvo kelionė į Herseko įlanką, taip pat žinomą kaip Paukščių rojus. Gamtos grožis ir iš žiemojimo teritorijų grįžtančių paukščių pulkai sukėlė visiems susitikimo dalyviams teigiamas emocijas.
Visi susitikimo Turkijoje dalyviai pripažino, kad projektas „Together, in Harmony“ ne tik suteikia mokiniams ir mokytojams puikią galimybę pažinti kitų šalių kultūrą ir tradicijas, bet ir sudaro sąlygas mokytis empatijos, tampant harmoninga asmenybe. Tikimės, kad šioje kelionėje įgyta patirtis padės mokiniams lengviau prisitaikyti ir bendrauti savo bei kitose kultūrinėse aplinkose.
Projekto koordinatorė Lina Bružienė
Anglų kalbos mokytoja Rasa Kastėnienė
Projekto "Erasmus+" veiklos baigėsi: pabaiga - tai nauja pradžia
Klaipėdos Vitės progimnazijos bendruomenė kartu su Ispanijos, Turkijos, Rumunijos ir Italijos partneriais ,,Erasmus +“ projekte ,,Kartu harmonijoje“ (2022-1- RO01- KA220-SCH- 000085644) savo veiklas jau baigė. Gegužės 12- 17 dienomis susitikome Palermo priemiestyje, Isola delle Femmine miestelyje, esančiame šiaurės vakarų Sicilijoje. Pats projekto pavadinimas leidžia suprasti, kad būdami labai skirtingi gebėjome bendradarbiauti siekdami dermės, pusiausvyros ir betarpiškų tarpusavio santykių. Taip lengviau kurti naujas ugdymo strategijas, siekti patogesnės ir patrauklesnės mokymo(si) aplinkos, įgyti kompetencijų ir įgūdžių pagal mokymosi visą gyvenimą kompetencijas.
I.C. Francesco Riso mokykloje, kurioje lankėmės, teikiamas, pradinis, pagrindinis bei kryptingas meninis ugdymas. Todėl penkių dienų veiklos buvo pavadintos ,,Emocijų raiška menais“. Šiuolaikiniams vaikams, kurie nuo mažens apsupti modernių technologijų, dažnai nelengva valdyti emocijas ir pažinti vidinius asmenybės resursus. Šioje mokykloje muzika užima ypatingą vietą. Pirmąją dieną mums koncertavo mokyklos styginių ir pučiamųjų orkestras, priešmokyklinio amžiaus vaikai pasveikino populiaria itališka dainele, pradinių klasių moksleiviai pasitiko savos gamybos dovanėlėmis ir muzikiniais pasirodymais mokyklos kieme. Vakare visų penkių šalių moksleivių grupė susirinko ruoštis baigiamajam bendram pasirodymui, kuriame skambės muzika, poezija, bus šokami tradicinių šių šalių šokių fragmentai.
Kitą dieną aplankėme sostinę Palermą. Ten pabuvojome Karališkuose rūmuose- Palazzo dei Normanni. Tai buvusi Sicilijos karalių ir vicekaralių rezidencija su įspūdinga Palatino koplyčia. Mokiniams buvo skirta užduotis rasti ir nufotografuoti gražiausią, jų manymu, eksponatą, architektūros fragmentą, paveikslą. Tada išrinkta meniškiausia nuotrauka ir skiriami prizai.
Pabuvojome istoriniame pastate, kuriame eksponuojamas senovės graikų menas: skulptūros, indai ir mozaikos. Siejome praeitį su dabartimi, klausėmės ir bendravome. Patyrėme daug emocijų.
Kitą dieną tęsėme pažintį su graikų architektūra, menais ir aplankėme Tempio de Segesta šventyklą, kuri bronzos amžiuje ir klasikiniais senovės laikais atliko ne tik religinę, bet ir visuomeninę paskirtį- vyko įvairios šventės. Netoliese išlikusios amfiteatro liekanos pribloškė didingumu. Mokiniai turėjo galimybę suvaidinti epizodą iš graikų mito ,,Prometėjas“.
Paskutiniąją dieną vyko bendras baigiamasis mokinių pasirodymas, projekto sertifikatų įteikimo ceremonija, žaidimai saulėtame paplūdimyje, maudynės šiltoje Viduržiemio jūroje ir paskutinė vakarienė stebint nuostabų saulėlydį bei skanaujant tradicinius sicilietiškus patiekalus. Bet tai ne Leonardo da Vinčo paveikslo užuomina, tai paskutinis vakaras įstabioje harmonijoje, kai susipina dermėje visi žmogaus pojūčiai, kai norisi sakyti, kad šio projekto pabaiga- tai nauja pradžia į nesibaigiantį pažinimą.
Beatričė Žiukienė, Klaipėdos Vitės progimnazijos mokytoja
Atnaujinta: 2024-06-21