Erasmus + KA2 „We the Kids of the EU, believe“

Palermas- penktojo Erasmus+ projekto "We, the Kids of the EU, believe..."susitikimo sostinė

Penktasis tarptautinio Erasmus+ projekto „We, the Kids of the EU, believe...“susitikimas šių metų lapkričio 26 - gruodžio 3 dienomis visus projekto dalyvius sukvietė į Sicilijos sostinę Palermą Italijos pietuose. Šio projekto misija – skiepyti Europos mokiniams šiuolaikinį požiūrį į tautų ir kultūrų įvairovę, supažindinti su pasauline pabėgėlių problema ir jos sprendimo būdais įvairiose Europos šalyse, ir visos susitikimo veiklos buvo suplanuotos šiems tikslams įgyvendinti.

Pirmąją viešnagės dieną sutikdamas svečius mokyklos pučiamųjų orkestras sugrojo visų projekte dalyvaujančių šalių himnus, italų mokiniai giedojo Italijos ir Sicilijos  himnus. Altafonte mokyklos pradinukai šoko ugningąją tarantelą bei savos kūrybos šokį, skirtą kovai su patyčiomis. Vėliau vietos mokiniai pakvietė bendraamžius svečius į klases, kur visi kartu dalyvavo pamokose, piešė plakatus, mokėsi italų komandos sukurtos repo dainos, sporto salėje rengėsi futbolo varžyboms ir flashmobui. Italų mokinių mamos svečius vaišino pietumis; turėjome galimybę paragauti įvairių itališkų užkandžių, karštų patiekalų, pasimėgauti espresso kava.

Kaip minėjome, vienas iš pagrindinių projekto tikslų – supažindinti mūsų mokinius su pabėgėlių problemos sprendimo būdais Europoje, todėl aplankėme Palerme įsikūrusį pabėgėlių centrą, kuriame per pastaruosius 10 metų prieglobstį rado apie 10 tūkstančių pabėgėlių. Centras įkurtas buvusiose vienuolyno patalpose, kur  pradžioje pabėgėliai gyveno kartu su kunigais. Čia imigrantams suteikta galimybė mokytis italų kalbos, lankyti bendrojo lavinimo mokyklą.

Kitas mūsų aplankytas pabėgėlių prieglobstis - tai Carito organizacijos patalpose įkurtas beglobių vaikų iš vakarinės Afrikos centras. Čia šiuo metu gyvena dvylika našlaičių berniukų, kuriais rūpinasi vietos pastorius bei savanoriai. Mūsų vaikai turėjo galimybę palyginti ir įvertinti savo gyvenimo sąlygas su tėvais bei artimaisiais, sužinoti, kas ir kaip gali suteikti pagalbą našlaičiams imigrantams.

„Kiekvienas, kuris nustoja mokytis, pasensta. Nesvarbu, ar jam dvidešimt, ar aštuoniasdešimt. Kiekvienas, kuris mokosi, išlieka jaunas“. (Henris Fordas) Todėl mokytojai nepraleido progos apsilankyti savo kolegų italų pamokose, kurias ne tik stebėjo, bet ir aktyviai dalyvavo veiklose, patys nors trumpam pasijusdami mokiniais. Pradinukai skaičiavo pagal italų pedagogo K. Bortolato sukurtą metodiką, muzikos pamokoje mokėmės kinestetinio muzikavimo, anglų kalbos pamokoje su mokiniais diskutavome apie stereotipinio mąstymo gajumą, fizikos užsiėmimuose mokiniai apibendrino elektrostatikos pamokose įgytas žinias.

Radome laiko ir pasivaikščiojimams po Palermą. Tris tūkstančius metų siekiančią Sicilijos sostinės istoriją kūrė daugybė tautų, ir jų savita kultūra suformavo šiuolaikinį Palermą. Senamiesčio architektūroje persipina bizantinės, romaniškos, maurų kultūros simbolika; žengdamas kelių šimtmečių senumo marmuriniais šaligatviais, nejučiomis įsivaizduoji praeityje čia gyvenusius miestelėnus, pusę amžiaus siekiančią italų mafijos šeimų istoriją, kurią stebėjome garsiajame filme „Krikštatėvis“. Aplankėme įžymųjį Massimo operos ir baleto teatrą, Pretorijos aikštę, Palermo katedrą.

Tarptautinėse moksleivių futbolo varžybose dalyvavo mišrios komandos, sudarytos iš vietos moksleivių ir svečių, berniukų ir mergaičių. Nors vadovavomės olimpiniu principu (svarbiausia- dalyvauti), varžybas stebėję Altofonte miestelio gyventojai aktyviai palaikė žaidėjus. Po varžybų visiems dalyviams įteiktos atminimo dovanėlės. Paskutinę viešnagės dieną moksleiviai dalyvavo flashmobe pagal Altofonte mokyklos bendruomenės sukurtą šokį.

Neįkainojamos patirties mūsų mokyklos mokiniai įgijo gyvendami italų šeimose, kuriose svarbiausia atsidavimas ir rūpestis. Dar kartą įsitikinome, kad italai ypatingai nuoširdūs ir šilti, todėl išvažiuojant  nė vieno nestebino atsisveikinimo ašaros.

Sugrįžę neturime laiko ilsėtis; gruodžio 14 dieną dalyvaujame videokonferencijoje su Aleksandropolio (Graikija) projekto grupe, su jais aptarsime perskaitytus literatūros kūrinius apie vaikų diskriminaciją. Sausį planuojama videokonferencija su Armaforte (Italija) mokiniais, kur vieni kitiems pasakosime apie tautinių mažumų, gyvenančių mūsų krašte, puoselėjamas tradicijas.

Projekto koordinatorės Lina Bružienė, Rasa Kastėnienė

 

Kelionės į Slovėniją įspūdžiai  

 

2016 m. rugsėjo mėnesį pradinių klasių mokytojai ir klasių auklėtojai klasių valandėlių metu pristatė mokiniams tarptautinę Jungtinių Tautų Vaiko Teisių Konvenciją, aptarė jos pagrindinius straipsnius ir glaudų vaiko teisių ir pareigų ryšį. Pradinių klasių mokiniai gamino teisių ir pareigų apyrankes, kurias sujungė į grandinėles,   simbolizuojančias stiprius vaiko teisių ir pareigų ryšius.

Visų amžiaus grupių mokiniai dalyvavo piešinių konkurse „Mano teisės ir pareigos“, iliustravo pasirinktą JT Vaiko teisių konvencijos straipsnį.  Geriausi darbai papuošė 2017 metų kalendorius, kuriuos padovanosime projekto partneriams.

Mokiniai internetinėje IQES platformoje pildė kroatų mokyklos paruoštą klausimyną „Ar gerai žinai Vaiko teises?“, apklausos rezultatus pristatysime tarptautiniame projektiniame susitikime Graikijoje, Aleksandropulio mieste, š.m. lapkričio 6 -10 dienomis.

Atnaujinta: 2024-01-25
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
3. 10.05 - 10.50
  • 1. 08.15 - 09.00
  • 2. 09.10 - 09.55
  • 3. 10.05 - 10.50
  • 4. 11.05 - 11.50
  • 5. 12.10 - 12.55
  • 6. 13.15 - 14.00
  • 7. 14.05 - 14.50
  • 8. 14.55 - 15.40